Co jeść na masę?

bodybuilder-331671_1280

Jeśli wysiłek na siłowni ma przynieść pożądane efekty, to musimy pamiętać także o odpowiedniej diecie. Wiele osób zadaje sobie pytanie – co jeść na masę? W przypadku budowania masy nie chodzi tylko o dostarczenie naszemu organizmowi większej ilości kalorii, ale nasze posiłki powinny także dostarczać odpowiednią ilość białka, tłuszczów i węglowodanów złożonych. Dietetycy i badacze opracowali także listę produktów, które najlepiej wtedy spożywać. Na jej czele znalazły się jajka, gdyż dostarczają proteiny o najwyższej wartości biologicznej, a ponadto bogate są w kwas foliowy, witaminami B6 i B12. Na drugim miejscu znalazły się migdały, które dzięki antyoksydacyjnym właściwością zabezpieczają mięśnie od uszkodzeń wywołanych przez wolne rodniki. Ponadto są one doskonałym źródłem witaminy E, więc przyniosą pożytek nie tylko mięśniom, ale również pozytywnie wpłyną na mózg. Najniższe miejsce na podium zajął tuńczyk, który zawiera białko wysokiej jakości, a także kwasy omega-3, które pomagają chronić mięśnie przed mikrouszkodzeniami powstałymi w wyniku treningu siłowego.

Be the first to comment on "Co jeść na masę?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*