Osiągnij sukces dzięki znajomością stref

fitness-1758625_1920

Znajomość stref tętna jest bardzo ważna, gdyż pozwala nam dobrać odpowiednią intensywność treningu, a w rezultacie uzyskać zamierzone efekty. Na początek musimy poznać nasze maksymalne tętno (MHR), jest ono indywidualne dla każdego człowieka i zależy m. in. od wieku i kondycji fizycznej. Ogólnie przyjęta wartość tętna maksymalnego to 220. Aby uzyskać naszą maksymalną wartość tętna, od tej liczby odejmujemy wiek ( np. 220-20= 200, 200 to maksymalne tętno dla osoby dwudziestoletniej). Gdy już znamy nasz MHR, wybieramy jedną ze stref, którą wyznaczany przez obliczenie procentu wartości naszego tętna maksymalnego. Jeśli osoba o MHR 200, planuje ćwiczyć z intensywnością 55%, to należy obliczyć 55% z 200, czyli 0, 55 x 200= 110. Wyróżnia się 6 stref. Przy czym dla początkujących polecane są 4 środkowe: strefa 1 (50 – 60% MHR – dla początkujących oraz wracających do treningów), strefa 2 (60 – 70% MHR – dla pragnących stracić na wadze), strefa 3 (70 – 80% MHR – dla chcących poprawić ogólną wydajność organizmu), strefa 4 (80 – 90%MHR – dla poprawy wytrzymałościowo-szybkościowej).

Be the first to comment on "Osiągnij sukces dzięki znajomością stref"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*