Plank-ćwiczenia typu „deska”

fitness-1291997_1920

Jednym z najlepszych ćwiczeń izometrycznych, przynoszących najlepsze rezultaty jest tak zwana „deska“. Dobrze wykonane ćwiczenia angażują do pracy wiele grup mięśni. Za jego pomocą można pięknie wyrzeźbić mięśnie brzucha, ramiona, pośladków czy ud. Początkowo ćwiczenie może wydawać się banalnie proste. Istnieje co najmniej kilka rodzajów ćwiczeń typu „deska“. Zacznijmy od podstaw czyli od pozycji leżącej. Przedramiona podpieramy się na podłożu, tylny ciężar ciała powinien z kolei spoczywać na placach u nóg. Ćwiczenie to można również wykonywać na wyprostowanych ramionach. Do rzeczy. Chodzi przede wszystkim o to by w opisanej pozycji wytrzymać określoną ilość czasu. Jeśli wykonujemy plank na wyprostowanych rękach postarajmy się wytrzymać na początku 1 minutę. Jeśli wykonujemy plank na ugiętych przedramionach postarajmy się wytrzymać 30 sekund. Plank przypomina więc nieco tradycyjne pompki, z tą jednak różnicą, że musimy utrzymać się w jednej pozycji określoną ilość czasu. Ćwiczenie wydaje się dość proste ale warto spróbować by przekonać się, że jest zupełnie inaczej.

Be the first to comment on "Plank-ćwiczenia typu „deska”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*